Thursday, April 23, 2009

Day 66 - 18 Nisan 2009

Gelmemizin amaci olan konferansa gitti bugun Talha. O konferanstayken sagolsun yine Yasemin geldi aldi bizi. Ilk once parka gittik, tripodumuzu getirmemis olsamda MT'nin strollerinden guzel tripod mu olur dedik ayarladik kendi kendimize fotomuzu cektik, bu arada bilmeden de olsa baya uyumlu giyinmisiz diye de kendi kendimize yorumlar yaptik,

IMG_8174

atli karincaya bindik (onlar bindi ben cektim daha dogrusu)
carousel

sonra gidip pizza yedik, pizza yerken Yasemin 1000 kere evine davet etti gece kalmaya, ben 1000 kere gelmeyeyim dedim, ama kardesim bu kadar da inat olmazki, en sonunda Yasemin galip geldi geceyi gecirmek uzere onlara gittik:)

Friday, April 17, 2009

Day 65 - 17 Nisan 2009

New Orleans'a indikten sonra direk Baton Rouge'ye gectik, geceyi orda gecirdik ve sabahta Meryemler bizi dolastirdi sehirde. Dilara ve Beyza baya iyi anlastilar cok guzel oldu:) Bizim tepemizde boza pisirmek yerine kendi kendilerine eglenip oynadilar:)

IMG_7773

Soylemis miydim hava cok superdi diye..:)

IMG_7699
Sonra oradan cikip batakligin ustunden ve meshur garip ve de korkutucu agaclarin yanindan gecerekten New Orleans'a ulastik.

creepy trees
Sagolsun hamarat Yasemin bizi yemege cagirdi, bir suru seyler hazirlamis, yedik bir guzel. Yemek, cay ve sohbet faslindan sonra otele gectik. Oteli internetten 6 ay once ayarlamistik, giderken korkmuyorda degildik hani baskalarina verdilerse odamizi falan diye ama cok sukur hicbir sorun cikmadi. Otelde cok guzelmis ama internet parali baya da bir pahali, biz de zaten bu kadar para odedik bari internetimizi bedava verselerdi diye protesto ettik almadik, bir umut belki belese verirler dedik ama kimse sallamadi:)))

Day 64

New Orleans'a geldik ve Yasemin'lerden arabalarini alip Baton Rouge'ye gectik..

IMG_7637

Wednesday, April 15, 2009

Day 63

Yarin ogleden sonra yola cikiyoruz insallah New Orleans'a dogru. Katrina'dan sonra apar topar tasinmis bir veda bile edememistim kizimin dogdugu sehre, nasip bu zamanaymis..
Yarin en sonunda Yasemin ve Tuana ile de tanisacagiz bunca seneden sonra:) Sagolsunlar bize arabalarini verecekler, ilk aksam Baton Rouge'ye gidip arkadaslarda kalacagiz sonra ertesi gun New Orleans'a geri donecegiz.

off we go to New Orleans..:)

Iki cocuklu olarak ilk defa ucak yolculugu yapacagiz, bir anlamda Turkiye yolculugunun ufak bir provasi da diyebiliriz. kafam acayip dolu, yaziyorum birsey unutmayayim diye, ozellikle onemli olan, oraya gittigimizde herhangi bir yerden alamayacagimiz seyleri... Sadece Beyza olsa kolay ama isin icine bir de hala hasta ve mizmiz olan MT girince isler karisiyor, umarim bir sorun cikmadan rahatca gider geliriz. Insallah sicak hava iyi gelirde MT iyilesir, yoksa burnumuzdan da gelebilir kac aydir bekledigimiz bu tatil:)

Dedim ya kafam acayip dolu, dun aksam Talha'nin telefonuna sacma sapan bir mesaj birakmisim, geldi bir saat dalga gecti benimle Talha dinleyince bende kendisine hak verdim, bende kendimle dalga gectim. Hic degistirmeden aynen yaziyorum, bu arada bu mesaji kagida dokmek baya bir zamanimi aldi, kendime gulmekten yazamadim bir turlu:))

"alo Talha hic unumuz kalmadi, ekmek yapiyodum amma velakin oda suyu biraz fazla geldi sulu zirtlak kaldi, kepekli undan koyiyim dedim kepekli unumuz bocuklenmis. o yuzden aksam gelirken mutlaka ama mutlaka ekmek almak zorundasin hatta buyuk ihtimalle ekmekte almak zorundasin, haydi gorusuruz. "

bir gariplik var dimi son kisimda:) akl-i selim birisi soyle derdi:
"aksam gelirken mutlaka ama mutlaka un almak zorundasin hatta buyuk ihtimalle ekmekte almak zorundasin, haydi gorusuruz."

Tuesday, April 14, 2009

Day 62

Beyza evden cikan bir kisinin arkasindan kapiya kosar ve apartmanda asagidaki sesler yukselir:
Tikkatli oooool.
Arabani guzelce kullaaaaan.
Ben seni cok seviyoooom.
Arabani yavasca kullaaaan.
Arabani sakin bi yere vurmaaaa.
Guzelce gidip geeeel. :)

Bu arada kac gundur MTnin pasaport isini halledemedik, dun gittim postaneye ama o fotografin arkasi cok karanlikmis diye begenmediler, bu sabah bir daha denedim. Iste bazilari:

pasaport fotosu denemeleri

Bu da pasaporta koyulmaya hazir hali:

IMG_7623

Uyari: Asagidaki hikaye okuduklarini aninda gozunde canlandiranlara ve midesi zayif olanlara gore degildir.

Argo bir tabir vardir, agzima .ictin diye, mecazi anlamda kullanilir normalde. Bugun oglum agzima .icti ancak mecazi anlamda kullanmiyorum ben bunu:) Sagolsun bu antibiyotikler birazcik ishal yapiyormus cocuklari, bizimkide ishal olunca cok gazlanir ve kakasini yapamaz gaz sancisindan.. ben de bir guzel altini actim hem atesini olceyim hemde termometre girip cikinca yapiyor kakasini guzelce diye. Ishalin civikligi, icinde biriken gazin da etkisiyle bomba etkisi yapti maalesef. t-shirtim yuzum, goz kapaklarim kahverengi benekler (kakalar)icindeydi. E bunuda yaptin bana ya oglum...

Monday, April 13, 2009

Day 61

Bugun MT'nin daha iyi olmasini bekliyordum ancak cokta buyuk bir ilerleme olmadi.. New Orleans'a gitmeye 3 gun kaldi, insallah o zamana kadar tamamen iyilesir..:(
Bugun bekarlar ve canim bacim Melike'nin esi Ali geldi ve yemeklerini yediler simdi de cocuklar gibi benim fotograf makinamla oynuyorlar:)) Yemek yetmis cok sukur, kisi sayisi tekrar artti dokuza cikti da:)

IMG_7487

Henuz hicbirsey hazirlamadik Persembe gunu cikacagimiz yolculuk icin, kafamda dusunup duruyorum, su da lazim olur bu da diye ama henuz dusunceleri faaliyet asamasina geciremedim.. Ayrica sicak hava gormeyeli baya uzun zaman oldu, ne giyecem ben yaw:))Cok gozumde buyuyor bu bavul olayi, hofff..

Sunday, April 12, 2009

Day 60

Memo$um aksam uzeri biraz cereal yedi, yay! Yatarkende fena emmedi, insallah iyi olacak yarina:)
Bugun daha once dedigim gibi bir ara cikip MTye arabalar aldim:) Gerci cocukcagizin hali yoktu oynayamadi ama ablasi baya eglendi arabalarla. Ablasina da ustunde ziplanan balonlardan aldim, bayadir ariyordum, cok sevindi gorunce:) Babasida hemen pazarlik yapti, (Beyzayi Talha yatiriyor aksamlari: kitap ve dua okunuyor sonra beraberce Beyzanin yatagina yatiyorlar)eger aksam kendi kendine gidip yatarsa balonu sisirecegini soyledi:) Beyza sozunu tuttu ve pasa pasa gitti yatti balonuyla zipladiktan sonra, yarina Allah kerim:)

IMG_7426

Yarina bekar cocuklar geliyor aksam yemegine, basta 1 kisiydi gelecek, 4 oldu, sonra da 7:) Sagolsunlar istahlilar baya, bu aksamdan ana yemekleri yaptim, MTye gunduz guven olmaz, yarina da corba, pilav, salata kaldi. Bugun sabahin 8inde kalkip evide temizlemistim. Simdi de bilgisayardaki islerimi halledicem onuda bitirebilirsem kendimi bugun icin super woman ilan edicem!

Saturday, April 11, 2009

Day 59

MT 2. gununu devirdi hicbir sey yemeden.. Sadece biraz emdi o kadar... Yemegi gorur gormez dilini cikarip , tukuruklerini puskurtuyor:) Ilac vermesi ise tam bir iskence, agzini kilitliyor, acabilene askolsun, bugun icine ilac koyulan emziklerden aldim ama oda bir ise yaramadi. Yarin birazcik yemeye baslasa bari..

Pazar okulunun programi cok guzel gecti, Peygamber efendimizin (sav) dogumunu kutladik. Minicik agizlardan salavatlar, hadisler dokuldu, cok hos oldu.. Rabbim cocuklarimizin safliklarini, temizliklerini bir omur boyu muhafaza etmelerini nasip etsin insallah..Programa bir gittik herkes guzel guzel giyinmis, bende Beyza'ya kotla t-shirt giydirmistim, eve gidip babannesinin umreden getirdigi cubbesini alip geldim onlarin programi baslamadan, boylece Beyza'da en sonunda cubbeyi giymis oldu:)

IMG_7424

Iki gun once 5 kg sutten yogurt yapmistim, o zamandan beride suzgecin icinde bekletiyordum, bugun en sonunda kivamini bulmus, nefis bir suzme yogurdum oldu, bekledigimize degdi.. Icine biraz sarimsak tozu, biraz tuz, kekik ve pul biber.. Yum:) Yapmayanlara mutlaka tavsiye ederim, cok uzun sure dayaniyor buzdolabinda.

IMG_7411

Friday, April 10, 2009

Day 58

Cok zor bir gece gecirdikten sonra sabah 10'da doktora gittik yine, bu sefer acile degil MTnin kendi doktoruna. Acildeki "salak" doktor kulaklarini kontrol etmemisti benimde eve geri dondukten sonra aklima gelmisti. Kulagi iltihaplanmis meger.. Kac gundur cekmedigimiz kalmadi, bir yandan da disleri gelmek uzereymis, ikisi birlesince baya agir gelmis yavrucaga.. Bugun antibiyotigini aldik, yuksek dozda da agri kesici veriyoruz 6 saatte bir, o yuzden keyfi biraz yerine geldi cok sukur. Ama hala yemek yemiyor, o da bir gecse rahatlayacagiz insallah... Ne kadar hasta da olsa ilaci alip agrilari hafifleyince yine hemen nesesi geliyor oyuna daliyor:) Bu arada goruldugu uzere hep kiz oyuncaklari ile oynuyor, acil tarafindan traktor kamyon falan almam lazim, cocugun gelecegiyle oynuyorum resmen:))

IMG_7383

MTnin hastaligiyla beraber evimde gocmus durumda, ben daha bulasik makinesini bosaltamadan, kirliler birikiyor, bu olay 3 gundur devam ediyor. 4 makine camasir var katlanmasi gereken. Temizlenmesi gereken 3 banyo, supurulmesi toparlanmasi gereken bir ev. Ben bunlari yapmak yerine, bos buldugum her arada uyuyorum, 3 gecedir uyumayinca hicbir sey yapacak halim yok. Bilgisayardaki islerimi hic dusunmek bile istemiyorum zaten, acmaya bile korkuyorum kimbilir ne kadar birikmistir..:(

Bu arada dun vizemiz geldi cok sukur, normalde en erken 2 en gec 3 ay icinde gelir demislerdi ama bizimki 2 haftada geldi cok sukur:) Baya stres olmustuk bizde, mayisin 25inde evi bosaltacagiz, dimdizlak ortada kalicaz Turkiye'ye de gidemeyecegiz diye:)) Simdi bir tek MTnin pasaport isi kaldi, o da iyilesince halledilecek, geriye bilet almak kalacak. Acayip heyecanlaniyorum, en fazla 10-11 ay araliklarla gidiyordum Turkiye'ye ama MT'nin dogumu yaza gelince bu yaz gidemedim. Haziranin basinda 2 sene bitecek..:(

Normalde bugun icin planimiz Chicago'ya gitmekti, Ertugrul Erkisi'nin konseri vardi :(( MT efendi sagolsun, gidemiyoruz..:( Yarinda pazar okulunun programi var, cocuklarin videolarini sagolsun Talha birlestirdi cok komik oldu:) Simdi donem boyunca cekilen fotograflarin slide show yapilmasi kaldi, biraz vicdan yaparsam belki bu aksam onuda yapar:)) Insallah MT iyi olursa yarin erken gidip oralarin ayarlanmasi lazim, birde gitmeden kisir yapilacak.. Oy oglum iyiles lutfen..

Cok yazmisim bugun.. Blogun formatindan uzaklasip duruyorum, birgun 6 fotograf yukluyorum, baska bir gun oturup destan yaziyorum, yukle 1-2 fotografini kapatsana be kadin:))

Thursday, April 9, 2009

Day 57

Oglum cok hasta, midesini usutmus heralde iyice, butun gun yemek yemedi, yediyse bile cikardi, birsey yemeye baslayinca kramp sesleri geliyor midesinden, aglayip birakiyor yemeyi... karni cok ac ama yiyemiyor, emme emme diye agliyor:(( Allahim yarina iyi olsun ne olur..

hasta:(

Wednesday, April 8, 2009

Day 56

Evin erkekleri hastaydi bugun, birisi atlatti gibi ama ufaklik baya kotu:( Sabahtan beri atesi var ve dogru duzgun birsey yemedi, yedigini de cikardi. Aksama dogru acile goturdum iyice kotulesince ama viral infection dediler, ates dusurucu vermeye devam et deyip yolladilar... Bakalim bu gece nasil gececek, uykusuz gececegi kesin..guzel oglum iyilessinde uykusuzluga aliskiniz zaten..

banyo boyalari

Birkac gun once Targetta tesadufen banyo duvarlarini cizmek icin boya kalemlerine rastladim, tam Beyza'ya gore deyip aldim bir kutu. Cok egleniyor Beyza, saatlerce vakit geciriyor, soguk memleketlerde yasayinca insan cocuguna evde nasil vakit gecirtecegini sasiriyor. Kuveti doldurmak en iyi oyunlardan birisi ama bir de bu boya kalemleri olunca cok daha guzel vakit geciriyor suda. Temizlenmesi de cok kolay. Yukaridaki resimdekilerde Talha ile benmisim :)))

Tuesday, April 7, 2009

Day 55

Yarin US pasaportuna basvurmamiz lazim MT icin, bu sabah baya bir ugrastim fotografini cekmek icin ama bana pek yardimci olmadi kendisi. Pasaportla ilgili bilgilerin oldugu web sitesinde fotografin nasil olmasi gerektigini anlatmis ayrintilariyla, ama kimse dil disarda olabilir mi olamaz mi belirtmemis. Anlasilan MT ile henuz tanismamislar:)

IMG_7318

Bu sabahki basarisiz pasaport fotosu denemelerinden sonra arkadasa kahvaltiya gittik, cumartesi aksami yapacagimiz pazar okulunun kapanisi/kutlu dogum haftasi programini , yapilacak ikramlari, programlari netlestirdik. Davetiyeleri de yazip aksam eve gelince postaladim. Apar topar yemek yaptim, her aksam oldugu gibi MTnin yine yemek vakti uykusu geldi, zirildayip durdu. Artik uykusu gelince ne isteyecegini biliyor, emme emme diye agliyor :)
Anne cok ac olunca emme yerine cogunu yedigi pirzolasini verdi ogluna, pek bir hosuna gitti, aglamayi kesti, kemirip durdu:)

pirzola


Monday, April 6, 2009

Day 54

Eger iki cocugunuz varsa;
asagidaki kareler size hic yabanci gelmeyecektir...

Odaya girdiginizde onlari bu halde bulabilir,


IMG_7215

Kazanan tarafin ufaklik oldugunu dusunsenizde, ablanin planini bunu gorunce anlar,
IMG_7225

Ama bu manzaralara aliskin oldugunuz icin, devam etmesine izin verir,
IMG_7220

hatta bir de bunlarin fotograflarini cekersiniz,
IMG_7227

disaridan bakan birinin eziyet gibi gormesine ragmen, siz bilirsinizki,
IMG_7229
alan da memnundur satan da...


IMG_7230

ne de olsa kardes sevgisi gibisi yoktur...

ps: bugunluk blogun ismini "Everyday has a photo or six..." olarak degistirdim, bilginize:)

Sunday, April 5, 2009

Day 53


Bugun tahmin ettigim gibi sabah baya zorlandik kalkmak icin. Neyseki MTyi evde babasiyla bu sekilde biraktikta (Bkz: yukaridaki foto) cikmamiz kolay oldu:) Pazar okulunun kapanis programinin provasini yaptik butun gun. Insallah istedigimiz ve bekledigimiz gibi bir program cikarabiliriz...


Saturday, April 4, 2009

Day 52

dugun

Bugun burada yasayan bir arkadasin kizkardesinin dugunu vardi Chicago'daki kultur merkezinde. Biz ailecek Gulden'lere gittik, cocuklari erkeklerle birakip outlete kactik, onlar 2-3 saat sonra cocuklari alip outlete geldiler ve oradan dugune gittik. Kizimizi everdik geldik:) Uzun suredir gormedigimiz arkadaslarimizla gorustuk hasret giderdik, MT halay cekti, Beyza da gecenin sonunda ortadan kayboldu odumuzu kopartti. Gece yarisi ancak eve dusebildik, yarin sabahta pazar okulu var, bakalim nasil kalkip gidicez bu yorgunlukla..:(

halay



Friday, April 3, 2009

Day 51

Benim gibi baska kimse var midir acaba?
Dun aksam Talha eve geldikten sonra cocuklari ona birakip markete gittim acil birkac sey lazimdi. Donuste baktim cantam yanimda yok, yol kenarinda durmaya usendigim icin, diger esyalarla beraber bagaja koymusumdur diye avuttum kendimi. Evin onunde bagaji bir actim canta yok.. Eve hic girmeden bastim markete, ara sokaklardan 70e basa basa hemde:) Bir yandan da polis yakalamasin diye dua ediyorum:)) Sonra market arabasini biraktigim yere geldim bir baktim cantam hala ayni yerde, bir Elhamdulillah cekip eve geldim. Evde alay konusu oldum tabi, cunku bundan 1-2 ay once yine bir marketin arabasina cuzdanimi birakip eve gelmisim, o sefer daha da vahim bir sekilde , ertesi gun oglene kadar hic aklima gelmedi:) Sonra pacalarim tutusmus bir halde markete gidip sordum, neyseki bulan kisi markete gidip birakmis:)
Bir daha unutmam insallah diye umut ediyorum, cekirge bir sicrar, iki sicrar.... demisler:)

IMG_7011

Thursday, April 2, 2009

Day 50


Ha gayret oglum, az kaldi:) Baya ugrasiyor emeklemek icin ama henuz beceremedi:) Beyza bu kadarken pro olmustu, merdivenden falan cikiyordu pitir pitir. Hepimiz emeklese diye bekliyoruz ama emekleyince de basimiza is almis olucaz, pesinden dolas dur artik:))
Hala hastayim, 3-4 gundur Beyza'yi hic disari cikarmadim, ondan midir bilmem bugun canimi cikardi sagolsun. Butun gunun ozeti : yapma Beyza, dur Beyza, ye Beyza, sus Beyza, indir kardesini Beyza, yeter artik Beyza demekle gecti...
isin trajikomik yani, babalari gelince hepsi melek kesiliyor, kimseyi inandiramiyorum bu dediklerime:)

IMG_6937

Wednesday, April 1, 2009

Day 49


Birkac gun ust uste yorulup, dun de Talha'nin okuluna giderken kabanimi almayi unutup buz gibi ruzgari yiyince bugun fena halde hastayim. Bol bol sudafed icip kafayi buluyorum:))
Beyza MT kadarken bouncerina yatirip yemek yedirdigimi hatirliyorum ama MT efendi, ne zaman bouncera oturtsam Ya Allah Bismillah der gibi bir tavirla oturur pozisyona geciyor. Yemek yedirme olayida baya pis bir olaya donusuyor. Tam kasigi agzina yaklastirinca birden kafasini onune egince sac,bas, burun, alin her yer nasibini aliyor...:) bakiniz: asagidaki foto.

suc ustu 2